قدمت طناب به هزاران سال پیش باز می‌گردد هنگامی که از آن به منظور محصور نمودن، متصل کردن، بالا رفتن از ارتفاع، حمل و بالا بردن بهره جویی می‌شد. همچنین شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت طناب کشتی و همینطور انواع آن بر روی عبارت لینک شده کلیک نمایید.

اما در صورتی که شما با یکی از مهم‌ترین کاربردهای طناب آشنا نیستید، می‌توانید از مقاله خرید طناب کوهنوردی + معرفی انواع طناب کوهنوردی دیدن کنید.


از گذشته تا به امروز انسان‌ها از طناب به منظور استفاده در فعالیت‌های گوناگون بهره‌مند شده‌اند.
در زمان‌های قدیم رایج‌ترین کاربرد انواع طناب، استخراج آب از چاه بود. در گذشته ساخت طناب با به کارگیری الیاف طبیعی یا پشم گوسفندان صورت می ‌گرفت اما امروزه این ابزار درشکل‌های مختلف با جنس‌های متنوع جهت مصارف خاصی تولید می‌ شود.
یافته‌های بررسی محققان قاره اروپا نشان از آن دارد که بشر حدود ۴۰ هزار سال قبل موفق به بافت طناب با استفاده از عاج فیل و ساخت آن از طریق الیاف گیاهی شده است.

مشاوره رایگان و ثبت سفارش

جهت مشاوره رایگان و ثبت سفارش برای هر یک از محصولات، همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.


در تاریخ، از مصریان باستان به عنوان نخستین تولید‌کنندگان انواع طناب یاد شده است که به ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد باز می‌گردد.
آن‌ها در تولید طناب از موی جانوران، چرم، کتان، نی بهره می‌جستند.
پس از مصریان، چینی‌ها به تولید طناب‌هایی از جنس کنف پرداختند. با گذشت زمان تولید این ابزار درسراسر آسیا بسط و گسترش یافت سپس در هند و پس از آن در اروپا تکامل یافته گردید. در ایران سیفتی انواع و اقسام تجهیزات حفاظت فردی را می‌توانید مشاهده نمایید.
اروپاییان در دوران قرون وسطی، به تولید طناب در بنا‌های طویلی به نام طناب زدن اشتغال داشتند. رشته‌های طناب با قرارگیری از یک سر ساختمان به سر دیگر تا هنگام شکل‌گیری طناب پیچ می ‌خوردند.
همین امر زمینه ساخت طناب‌های دراز به طول ۳۰۰ متر یا فراتر از آن را فراهم نمود. به دلیل کاربرد مکرر و روزمره توسط کشتی‌های عظیم الجثه ضرورت استفاده از طناب‌های بسیار دراز و طویل احساس شد چرا که انواع طناب‌هایی با طول کم به اندازه کافی محکم نبودند و تحمل هر مقدار وزنی را نداشتند.
با گذر زمان و به ویژه پس از دهه ۱۹۵۰ به طور متداول الیاف طبیعی جای خود را به الیاف مصنوعی و پلیمری مانند پلی-پروپلین و نایلون دادند اما باز هم طناب‌هایی از جنس الیاف طبیعی وجود دارند.
امروزه از دستگاه‌های پیشرفته بافندگی با ظرفیت‌های متفاوت جهت ساخت طناب استفاده می‌کنند.

مشاوره رایگان و ثبت سفارش

جهت مشاوره رایگان و ثبت سفارش برای هر یک از محصولات، همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اما ممکن است سوالی در ذهن شما به وجود آمده باشد؛ و آن سوال این است که طناب‌ها چگونه و در چه فرآیندی ساخته و تولید می‌شوند؟ برای پاسخ به این سوال می‌توانید این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید: طناب چگونه ساخته می‌شود؟ + معرفی انواع طناب

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *